Kereta, Patriotik dan orang bodoh

Sejahtera dan Salam

Adapun dengan harapan yang besar agar seluruh umat manusia berada di dalam keadaan yang sihat. Tidaklak saya kisah akan bangsa dan agama mereka. Semua mereka adalah sama di sisi tuhan. Baru-baru ini ada kisah tentang Kerajaan Perak yang dikatakan tidak patriotik kerana replace Perdana dengan Camry. Berikut adalah beberapa petikan.

“Saya anggap tindakan kerajaan negeri ini sebagai tidak patriotik dan melanggar arahan Kerajaan Pusat sebelum ini,” katanya.

Dan ada lagi yang sungguh dungu sehinggakan sanggup berkata begini

“Kerajaan Perak telah membelakangkan kemampuan kereta tempatan apabila memilih Toyota untuk menjalankan urusan rasmi kerajaan,”

Itulah dia beberapa petikan daripada mereka yang hanya tahu berkata. Saya pasti tidak seorangpun dari mereka itu menggunakan kereta Proton sebagai kerata utama mereka. Cet!!! Kenapa Kerajaan Perak pilih Camry, pasti ada sebab. Anda semua pasti tahu beza Camry dan Proton Perdana.

Dek kerana tukar Perdana kepada Camry dikatakannya tidak Patriotik. Makna kata, seluruh umat Malaysia yang tidak menggunakan Proton adalah tidak patriotik. Bodoh punya pemikiran. Kurang membaca punya orang.

Ini yang paling kelakar, seperti tidak sekolah

“Apabila pemimpin kerajaan menggunakan kenderaan buatan luar, ia juga mendorong rakyat untuk tidak menggunakan kenderaan buatan tempatan,”

Oi. Rakyat Malaysia guna kereta Proton hanya sebagai kerta pertama. Ianya murah (tak murah manapun) dan mudah (Senang jual beb). Tidak ada serorang pun dari kalangan kami guna  kereta Malaysia kerana mencontohi Pemimpin. Tun Mahathir sendiri tak guna Proton.

Badut-badut akhir tahun lah kamu dua orang

5 thoughts on “Kereta, Patriotik dan orang bodoh

  1. munmon March 20, 2010 / 12:00 AM

    Kelakarlah kamu ini. Kata2 anda mencerminkan pemikiran anda yang kolot dan koman.

  2. che-mie January 6, 2009 / 1:17 PM

    haiyak

    wa tak berani komen la

  3. Kiter January 6, 2009 / 8:31 PM

    iyelah sungguh buduh!!!

  4. jefrydin January 20, 2009 / 4:19 PM

    nak kena nie menteri besaq selangor dan perak kejor yob kejor nie..

  5. alludin February 17, 2010 / 2:26 PM

    Camry adalah kereta low class untuk orang2 bodoh dan bongkak. Rata2 yang pakai Camry adalah golongan kampung dan Chinaman yang tak sekolah tinggi yang perasan dirinya hebat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.