Manusia yang bathil…

Salam

Ada seorang manusia yang menulis sesuatu tentang Almarhum Sultan yang telah mangkat. Tak kiralah PAS ke, DAP ke, UMNO ke, PKR ke. Soalnya kerosakkan telah berlaku. Terlalu jauh menyimpang dari norma seorang Islam, itupun kalau penulis itu seorang Islam. Terlalu jauh menyimpang budi-bicaranya sebagai seorang Melayu, itupun kalau dia seorang Melayu.

Sayugia diingatkan, apa sahaja yang dihantar ke internet tidak akan terpadam buat selamanya. Jangan akibat kebodohan diri sendiri, anda merana. Tidak ada yang kekal menjadi rahsia di internet. Sekali post, selamanya kekal. Anda padam, anda buang, anda delete, tetap ada caranya untuk menyingkap kembali.

Saya quote kata2 nista manusia (anda nilai sendiri la, manusia ke bukan) ini

“Dah mampos buat cara mampos la. Boleh plak simpan mayat nak tunggu Datuk Bendahara balik dari shopping. Boleh meeting isytihar sedang terlentang. Padahal dah mampos pagi tadi. Pergi mampos sama lu. Bodoh punya kerajaan spesi stupid.”

Adaka patut cakap lagu tuh. Tak kirala siapa yang meninggal, sebarang kata2 berbentuk penghinaan adalah ditegah sama sekali. Nak anti-kerajaan pun, tembaklah kerajaan bukannya Almarhum Sultan.

Inilah akibatnya kalau terlampau mengikut perasaan.

Sekarang Lu jawab la. Silap2 lu mati kena belasah dengan orang Johor. Janganlah heran kalau terdengar berita “Seorang Penulis Blog Mati Dibelasah”, sebab diorang tengah panas sama lu. Lu berani tulis, lu berani berpegang teguh dengan dengan ideologi lu. Depa pun berpegang teguh juga. Lu betol la kasi busuk nama kompeni!!!

Gua hanya pemerhati bebas… You talk like Bastard la kawan!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.