Lagi 2 Bulan…

Hari ini terasa sedikit sentimental. Terkenangkan kembali saat-saat indah melihat anakku keluar dari rahim ibunya. Betapa besar kuasa Tuhan, memperlihatkan kepada saya perit dan sakit mengeluarkan makhluk kecil yang ramai orang buang tepi jalan pada kala ini. Ada yang campak dari tingkat 5 anaknya hidup-hidup. Sungguh tiada perasaan langsung. Biarlah, semoga Tuhan memberi mereka kesedaran, buat baik dibalas baik dan begitulah sebaliknya.

Salah satu saat yang indah di dalam hidup saya, berlaku kira-kira 8 bulan yang lalu. Menemani Puan Isteri di dalam bilik teran, sehingga habis pergelangan tangan ini luka kerana ditekan dengan kuatnya. Pedih dan sakit… Tapi dia lagi sakit. Tidak ada lelaki yang mampu menahan kesakitan kontraksi itu. Yea, kami lelaki adalah golongan yang gagah tetapi tidak segagah anda wahai wanita.

Lebih kurang jam 12.50, tanggal 20 September 2010, A’eisya Qaisara Munawar keluar dari rahim ibunya. Saat yang sungguh magikal dan indah serta sangat menyentuh perasaan. Tidak tahu macam mana nak menggambarkan perasaan itu. Lebih hebat daripada memegang ijazah dan menghenjut tangan Imam Rasah (Tok Kadi). Sungguh bertuah apabila dapat melihat anak perempuan saya keluar dari rahim ibunya.

Kini, si Masham itu sudah berumur lebih kurang 8 bulan. Dah nak tumbuh giginya. Sememangnya mata kami berdua akan merah buat beberapa minggu ini. Sangatlah masham baunya.

[img_assist|nid=545|title=|desc=|link=node|align=none|width=267|height=400]

Dan selang beberapa minggu lagi (28 Minggu), saya akan melalui pengalaman itu lagi. Memang tak raya kali ini. Orang lain raya dengan Mak dan Bapak. Saya dan Isteri, lepak hospital. InsyaAllah, kiranya diperkenankan olehNya, akan lahirlah anak lelaki saya yang mungkin diberi nama sebagai Adam… InsyaAllah.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.